Återvänder...

Är snart framme i San Diego, igen! Våra planer fick ett abrupt slut, och eftersom San Fran var så kallt och vi egentligen just nu bara vill ha mer strand, bad och sol så återvänder vi till en av våra favoritplatser!

Bäst av allt är ju att vi äääääntligen kommer få träffa Oliwia!!!:))
Hon och hennes kompanjon anländer till San Diego ikväll och då är vi äntligen återförenade igen <3

Annan sak, nu har vi åkt med Amtrak (som främst är tåg) längst kusten, istället för mardröms-greyhound. Och, åh vad jag älskar amtrak. Jag har börjat se kollektivt resande som något nytt igen! För det första är tåg mycket bekvämare och större, dessutom så finns det personal och cafe, och ärligt talat om man ändå ska åka i minst 12 timmar så kan väll det vara skönt?!
Dem drar skämt i mikrofonen, cafe-mannen försöker övertyga oss om att vi är hungriga, konduktören har ropat som en pirat när vi anlände till Ocean Beach... Jag betalar gärna för den underhållningen! Mer amtrak!

Puss!

Tillbaka till värmen

Hallå! Igårkväll runt 22 lämnade vi San Fran för att återvända till älskade San Diego!! Woho! Sitter fortfarande på tåget, vilket är ganska najs, o kommer vara framme om typ en timma. Inatt bor vi återigen på bananen, men sen måste vi hitta annat...

Men okej, det bästa av allt kommer här! (tänk er trummvirvel o allt) Vi ska möta upp Oliwia och Andy ikväll!! Så jävla kul ska det bli!! Dom åker snart från Vegas, vilket betyder att runt 8 lokaltid ikväll (om åtta timmar) borde de vara framme! O då blir det fest, det kan jag lova! :D

Ha det fint allesammans. /simpa

Utsikt från Alcatraz

I love this city!

Gårdagens festival! AWESOME!!!

Fullt sysselsatta i SF!

Jaha, där passerades fyra dagar i den bergiga staden San Francisco!

Anmärkningsvärt härifrån:

1. Väldigt branta backar, hur coolt som helst men sjukt jobbiga att gå i. Har träningsvärk i röven.

2. GOLDEN GATE BRIDGE
Verkligen en upplevelse! Eller egentligen är det naturen runt omkring. Kustsidan i SF är väldigt fin med berg, blått hav och en bucklig stad. Och bron var fin och man fick en bra utsikt över hela staden, bron och naturen. Fem mackor till den (om vi nu ska räkna i mackor).

3. Alcatraz
Ett hemskt gammalt fängelse mitt ute på en ö där den gamle banditen Al Capone bland annat satt. Dit åkte vi på en liten utflykt och fick gå en guiderunda där man fick använda hörlurar och lyssna. Sjukt coolt! Blev helt insatt så man nästan trodde att man själv var en inlåst bov...

4. I LOVE THIS CITY
OMG! Igår var vi på electro/housefestival! Geee deeeen! Var asgrymt! Såg Nick g, Dyloot, Adrian Lux, Madeon, Laidback Luke, Tiesto oooooch Guetta!

Övriga punkter:
- här i detta landet får man inte sitta kvar och äta hur länge man vill. Eller åtminstone så känns det så, när dem tar tallriken när man fortfarande tuggar, lägger fram notan innan man tuggat färdigt och man får inte chansen att säga att man vill ha kaffe och dessert. Nu har vi onda ögat på oss för att vi chillar lite på en förövrigt superamerikansk restaurang.

- Åkte på sån där guidetursbuss igen, inga fem mackor till guiderna i SF i alla fall!

- tråkigt nog så är det SVINKALLT här! Vilket har förstört lite gör oss, för Svennar som vi är förväntar vi ju oss t-shirt och shorts väder på alla semesterorter. Lite därför lämnar vi nu staden...

Nu kanske det låter som att vi är lite bittra, men inte alls! San Francisco har varit najs och vi har sett mycket av staden. I stort blir det fyra mackor!

Puss o hej
/perra

Alcatraz

Här sitter vi i finkan...

San Francisco

Backarna är precis lika, om inte värre, branta som man föreställer dem!

Golden Gate Bridge

Ett något blåsigt men fantastiskt fint San Francisco

Hajking i bergen

Still got it!

Beerpong i sann american-anda!

Banana Bungalow = bäst!

Utsikt från tåget upp mot SF :)

San Diego

Bästa stranden!

San Francisco

Hej folket! Ber om ursäkt för dålig uppdatering nu den sista tiden, men vi har liksom inte haft tid. Eller, det har vi väl kanske egentligen, men har nog inte haft orken då. Aja, jag skyller på att bloggappen är så sjukt dålig!

Vi lämnade i alla fall san diego idag, vilket var ett sjukt najs ställe! Bästa hostlet, bästa folket, mycket fest o i slutet även bra beachväder! emilia berättade för er att vi hängde med några svenska brudar, o jag älskar de! Den ena gav mig knäckebröd med kaviar från Ikea, o den andra hade en halv dosa rapé! Jag menar, då kan man inte annat än att älska dem! ;) o viktor, jag har introducerat VVK, o har en beställning som väntar här på dig. Är jag inte bra så säg? Du kommer bli stor i USA till o med! Tack? ;)

O just ja, grabbarna på hostlet fick med mig på min första baseballmatch för några dagar sedan. Sjukt tråkig sport att kolla på, men det var en upplevelse. Mycket folk o stor arena, o att sitta i dricka öl i solen i fyra timmar på förmiddagen är ju bra bara det!

Nu är vi i san francisco, vilket verkar vara en cool stad. Att det första man ser är en upplyst golden gate bridge är ju ett bra tecken!

Nu ska vi bädda. Ha de bra, för det ska vi! Puss Simp

Lata dagar

Vår mycket strukturerade plan om att ta sig upp till SF imorse gick ju inte så bra. Trivs alldeles för bra här så stannar en natt till!

Och här hänger vi bara runt och latar oss, och vad kan inte vara bättre än det när man är på semester?

Jag var iväg på en liten hajk/promenad långt uppe i bergen. Återigen fantastisk utsikt! Just den dagen var det "eclipse", vet inte vad man säger på svenska, men då när månen är precis framför solen. Solen var så stark att man brände sönder ögonen så vi fick låna nån typ av 3D- glasögonaktigt så såg man månen!

Spontanitet på det här stället är ett faktum! Folk kommer aldrig här ifrån hehe. Många av dem vi träffat har skjutit upp sin hemresa, missat sitt flyg, sålt allt dem har för att bara glida runt eller bestämt sig för att gifta sig, haha.
Och saken är att dem är i samma position som man själv är i, arbetslös och hemlös och vet liksom inte riktigt vart man ska ta vägen härnäst! Det låter ju fruktansvärt när man lägger fram det på det viset, men mer fri som en fågel kommer man nog aldrig vara igen:)

Hänger runt med några sköna svenska tjejer bland annat, varav en ska gifta sig på fredag (spontanbröllop såklart, bestämdes förra veckan). Övervägt att stanna och skåda denna fantastiska förening! Vi får se!

/Perra

Utsikten på Banana Bungalow :)

Racercykel

Här har ni mig och min lady på den fantastiska utflykten :)
Haha....

Livin the dream!!

Efter Simons totalbittra inlägg igår så känner jag att det är dags att ge den riktiga bilden av San Diego som är totaly awesome!!!

Jag orkade absolut inte vara bakis igår utan tjurade lite över att Simon ville ligga i sängen men tog sedan tag i mitt liv och hyrde en cykel!

Jag satt seriöst på en cykel i ca 6 timmar, ni som känner mig vet att jag inte har det bästa lokalsinnet så det blev ju några omvägar, hehe.

Det var det bästa på länge, såg hela San Diego - deras hamn som är känd för sina båtar och navyn (skriver man så?), ja, med massa navybåtar och flygplan. Cyklade sedan hur länge som helst och kom ut till den lääääängsta stranden jag sett, där husen ligger precis intill vattnet och vågorna är stora och folk sitter och sippar vin till den fantastiska utsikten. OCH DÄR BOR VI NU!!! Om två timmar börjar festen där man får äta och dricka så mycket som möjligt för 20 dollar. NAJS!

Bodde även på ett helt fantastiskt hostel inne i San Diego. Ja, den mexikanska killen var fruktansvärd, men annars ett av de bästa ställena vi bott på. Man fick gratis middag i torsdags (och nu snackar vi riktig mat med hemmagjord potatissallad och grejer), igår så var det gemensam utgång till en asnajs klubb. Rätt stekig med modeshow, vip-bås och dyra drinkar. Hängde med två danska killar och två tjejer från LA och dansade loss ordentligt.

Så vad ska man säga, jag tror San Diego kommer fortsätta leverera med fest och sköna människor! Ska även möta upp ett par som vi träffade i Miami. Tänker att jag ska lära mig surfa, men ingenting jag lovar!

Vi känner att schemat börjar bli tight nu så vi har lagt upp en mycket strukturerad plan för, tja, den kommande veckan i alla fall!

Wohooo, livin the dream!!

San Diego

Hallå hej!

Nu är vi i San Diego! Jag har den värsta bakfyllan i mitt liv o emilia är ute o kollar in staden. Ville bara säga det. O så är det inget beachväder idag o vi bor med världens jobbigaste mexikan som gör att jag inte orkar vara på rummet. Så, lite medlidande kanske?!

S

Länge lever maten i Long Beach

Är nu i Long Beach, som är en liten stad som tillhör LA. För LA är sinnessjukt stort!

Trivs som fisken! Litet mysigt ställe, men världens strand, fin hamn och ett asstort akvarium som jag ska försöka tvinga med Simon till...
MEN bäst av ALLT är matbutiken som ligger över vägen från vårt hotell! Under hela resan har vi bara gått in i skitbutiker som inte vet vad mat är, och bara vet vad socker och extra stora paket är för något. Här har vi chark med egnagjorda sallader (hoppas vi?) och dagens bröd, köttchark, fetaost och grönsaksdisk (det är nog det med otroliga). Så jag vill absolut inte äta på någon restaurang här, bara picknick i mängder! Har redan haft två sen igår kväll.

Har kunnat lägga upp lite bilder, för er som inte använder instagram då, för er är det nog samma utbud.

Smaklig måltid från Long Beach!
/hungriga perra

Kolla in steeeekan

Underbara hav!

Hajkingen!

Hajkingen i Santa Monica :)

Santa Monica

Hajkingen i Santa Monica/Malibu för några dagar sedan :)

Kommentarer på Hollywood boulevard

På en kort promenad på Hollywood boulevard kan man bland annat få höra finsång från en uteliggare
- give me a dollar, dollar, dollar. Or im fucking kill you, kill you, kill you!
Eller kommentar från en Captain Jack Sparrow
- Nice haircut, Justin Bieber!
Hahaha!
(andra kommentaren idag om Simons frilla, bra jobbat mamma Pernilla!)

Drar vidare till Long Beach om nån timme, också en stad i staden LA. Blir chill för att komma på nästa drag på resan, står lite på ruta noll förtillfället! Men det blir alltid lika spännande :)

/perris

Mini-bungy-jump

Simon glömde nämna att vi gjorde en liten typ av bungy jump! 60 meter upp i luften, 100km/h
Vi trodde vi skulle dö! Man kände tyngdkraften dra en ner mot marken och sen bara föll man, och jag och Simon höll i varandra som aldrig förr. sinnessjuk känsla! Gjorde det två gånger ;)

Six flags

Tjabba!

Vill varna om att detta kommer att bli ett långt inlägg (om jag inte tappar fokus o gör det snabbt istället). Mycket troligt att det faktiskt blir så.

Tänkte i alla fall berätta om vår über coola dag på Six flags. Six flags, för er som inte vet, är en sjukt stor nöjespark med typ endast bergodalbanor. O här snackar vi riktigt stora, coola saker! Har liksom aldrig skådat något liknande. 14 olika fanns det, och den femtonde är klar till sommaren. Vet inte ens var jag ska börja, men vi fick oss iaf två favoriter. Den första, där man låg nästintill raklång som att man flög, är världens högsta, längsta och snabbaste bergodalbana. Ja, ni fattar vilken känsla va?! Helt sinnes så kul den var!! Vår andra favorit var den sista vi åkte. En sjukt cool och stor där man början resan liggandes på rygg o som åker baklänges(!!!) vilket vi trodde man skulle göra hela tiden.. Men nejdå, ack så fel man kan ha. Väl uppe på toppen, vilket vi inte fatta då man kollar upp i luften, snurrar hela skiten runt när backen ner startar o man hänger istället med huvet före. Alltså, helt sjukt vilken kick man fick! Sen var det ju massa andra coola också, men det orkar jag inte ta nu. Åk dit!

När vi väl kommer "hem" igen möts vi av sjukt mycket folk o förstår direkt att det är idag det händer något på Chines Theatre. Med kameran i högsta hugg som världens jävla kines/paparazzi försöker jag att fånga alla kändisar på bild. Dock var vi tio minuter försenade kan man säga, då vi missat både Jennifer Lopez, Cameron Diaz och Chace Crawford m.fl. Dock kom Rodrigo Santoro (vilket jag inte hade en aning om vem det var) över till vår sida av gatan o en bild fick knäppas. Så, en kändis har jag nu sett i Hollywood, o mer ska det bli! Vi tänker oss att premiären är slut om cirka 3 timmar och då ska jag stå där utanför o vänta in dem, haha! Jag vet att jag störd, det har jag hört förut liksom. Men hur ofta ser man en världskändis liksom? I alla fall inte hemma på vår gata i stan.

Puss så länge, S!

HOLLYWOOD - kändisjakt nr.1

Hollywood - USAs kändisnäste! Vi hoppade på en sån där skön turist-guide-buss/bil igen, Simon fick ett erbjudande då man åker till kändisarnas hus, OMG tänkte han liksom. Nu skulle han ju äntligen få se Victoria Beckham her self, eller i alla fall huset...
Och ja visst har vi sett hennes och Davids hus, eller grinden och en bil. Simon var kinesen den här gången, dem undrade nog ifall det var för Davids eller Vickys skull han blev så glad. Men sen berättade han glatt för guiden att hon är den bästa som finns, kommentaren tillbaka - oh, shes so skinny! Sant!
Såg Brangelinas place och lyckades kanske kanske få en skymt av en av deras sju (typ?) ungar. Michael Jacksons hus och där han kolade. Oprahs, Paris, Madonnas, Achton Kutchers som nu är köpt av Justin Bieber för 10 miljoner dollar. Justin verkar dessutom vara hypen här i Hollywood, Simon kanske för en gångs skull kan få en fördel för att vara hans look-alike, hehe
Och tydligen kom Justin biebers granne ut ur bilen framför oss och skällde på vår guide för att hon stod i kurvorna
Johnny Depps hus såg ut som ett fort och låg i nästet av världens största Playboy mansion, där dem helt seriöst har vita kaniner överallt i burar och en liten minidjungel med apor och sånt.
Vi har sett gatorna där kändisarna shoppar, där filmer spelas in och där dem går och klubbar. Vi kände oss som riktiga turrisar, funderar istället för att flyta in i mängden och hänga på ett kändiscafe. Eller gå på Madame touseau och se dem i vax istället!
Los Angeles är fortfarande fantastiskt, särskilt för att det är sjukt fint och bergigt överallt! I Miami sa jag att jag vill vara en fisk i en våg, nu vill jag även vara ett berg, eller helst ha ett kändishus på ett berg och vara känd, såklart.
Kändisjakten ska fortsätta, hört rykten från en helt galet kändiskåt tjej som vi träffade häromdagen att Cameron Diaz är med på en release för en film bara rakt över gatan från hostlet där vi bor nu ( där man får blåbärspannkakor till frukost, gratis!) Den kändiskåta tjejen, som verkligen visste ALLT, blev nästan Simons Soulmate och nu följer han People.com för det var den bästa sajten tyckte hon.
Det går inte ladda upp bilder på blogg.se, funderar helt seriöst på att byta snart!
Skaffa Instagram om ni vill se bilder!
@emiliaperra
@lenpersbrorsa
Kändisjakten fortsätter!

LOVE!

Kärlek till allt! Los Angeles, ooooooooch.....whait for it.... Min NYA IPAD!! Kände att jag nu saknat och varit alldeles för ledsen över förlusten av min iPad att inget i världen kan värdera den kärlek vi hade, men har redan inlett mitt nya förhållande med pussar och hångel och vi tycker om varandra väldigt mycket. Jag valde en vit istället för svart, men det har ju ingen betydelse! Så nu kan jag börja blogga helt vilt igen, yeyyyy
Men jag menar även kärlek till Los Angeles! Älskar redan denna staden, eller Santa Monica som vi faktiskt har varit i i nu två nätter. Såg ju av min förfäran att Simon helt sågat hajkingen, vet ju att inte många av er håller med honom... Eller? Hur som helst åkte jag och Jessica iväg med hennes kompis till Malibu där vi hittade ett spår och gjorde en ordentlig hajk på en timme. Helt fantastisk vy över bergen och haven! Det var branta stigar så det kommer kännas i kroppen imorgon, men var så skönt att röra på sig! Och det var bara helt faaaantastiskt vackert! Försöker övertala Simon om att han missar något, får se om jag kan få med honom om några dagar. Hjälp mig gärna!
LA och hela cali är ju bästa kombon av berg, hav och stad, bästa som finns!
Testar utgång i LA ikväll! Ps. Lämnar ipaden på hotellet och ni ska snart få se bilder på att det faktiskt var asafint på den coola hajken!
Skål! / Perra och hennes nya bebis

Hallå hej!

Ja, som ni vet har vi äntligen kommit till västkusten och Los Angeles! Hänger just nu i Santa Monica, vilket är ett sjukt najs område. Igår låg vi på beachen och till o med jag fick mig ett dopp i havet. Kan inte påstå att det var varmt, men det funkade.

Idag har jag gått lös på shoppingen här i stan medan Jessica o Mille varit på hajk. Vem fan hajkar liksom?? Men nej, de är inte helt friska. Får väl se om de överlevde.

Sitter nu o väntar in dem på världens takterass, innan vi ska steka på beachen. Känner att det är dags att få lite färg igen!

Puss o kram / simpa

Lite fika i LA

Los Angeles!

Anlände igårkväll till självaste LA, utan att veta vart vi skulle ta vägen så blev det en taxiresa mot Santa Monica för att ta första bästa hotell. Kosta får det göra ibland! Och det kommer nog fortsätta i den banan här verkar det som..

Har mött upp med fina Jessika som ska hänga med oss och visa oss staden. Jag sitter och blickar ut mot havet från ett takterrass på ett café, och Simpa och Jessika är på hotelhunting. Är jättekonstigt, för vi hittar INGA hostels i närheten och vi är där alla turrisar (nytt smeknamn för turister?) hänger. Såååå kanske blir några lite lyxiga nätter framöver, önskar mig ett spa som ingår, och pool på taket, såklart.

Jag och Simpa har blivit sjukligt shoppingsugna nu också, så det kan gå helt crazy bananas i plånkan! Såg en Applebutik nyss.... Den där ipaden är ju fortfarande saknad...

Hollywood väntar, likaså Six Flag som vi sett fram emot nåt sjukt! Finns typ 15 ascoola bergochdalbanor där!

Puss o kram från ett soligt LA!

Tjockis

Det ballar ur! De senaste dygnen har vi i stort sätt ätit flötiga, friterade och feta saker. Går inte komma undan och när man ändå äter så vill man ju ändå bli mätt? Frukosten som idag ingick på hotellet, som jag ändå hade förhoppningar på, serverade blåbärsmuffin och wienerbröd. Känner mig flötig!

Gambling

O förresten , jag vann 250 USD igår på en spelautomat igår! Yeeeeah, cash is king! Men om jag gått plus eller minus på spelandet i vegas är en annan fråga.. ;)

/ Simp the pimp!

Las Vegas

Herr badkruka hitta en varm pool att bada i igår!

Hallå alla kära!

Nu har vi checkat ut hotellet i vegas, men eftersom vi är ganska veliga o tar det lite som det kommer har vi valt att lägga oss vid poolen istället. Skulle tagit bussen vid 11 från början, men ångrade oss till 12, till 14, till 15 o nu har vi bestämt oss att åka 17. Är liksom alldeles för gött väder för att sätta sig på en buss just nu. ;)

Väl framme i LA har vi än så länge ingenstans att bo. Alla Hostels verkar ligga antingen i Hollywood, venice eller Santa Monica. Och eftersom vi kommer till downtown är det lite långt att ta oss dit direkt. Aja, det blir kvällens bekymmer. Det löser sig alltid!

Jag har nu i en timma försökt att lägga upp lite bilder som ni tjatar om (läs: Lisa) men det fungerar inte. Men lovar att det kommer! Så länge kan ni följa oss på instagram, @lenpersbrorsa och @emiliaperra. Där läggs det upp flitigt då det är lite smidigare än jävla blogg.se.

Nu ska jag bada i den kalla poolen, för ANDRA gången!! Så jävla varmt är det just nu! Som emilia nyss sa - nu är det fan varmt om till o med badkrukan måste hoppa i ! ;)

Puss & kram / S

Shopping

Klockrena!

Salong Simpa

Inte så noga....

Haircut in Vegas... På Salong Simpa :)

Har absolut inte råd att lägga ner pengar på ett salongbesök, utan spenderar ju just nu mycket hellre pengar på spel och Vegaslivet! Och vi var båda mycket överens om att en förändring behövdes på mitt kråkbo, så Simpa fick hoppa in som självaste frisören och vimsalabim så är jag en ny människa!

Annars har det här varit en mycket lycklig dag för mig! För kära läsare, kära mamma, jag trodde jag hade förlorat mig själv totalt och tappat allt som kallas ansvar och att vara ordningsam. Min plånka, med cash, KÖRKORT OCH VISAKORT var igår helt försvunnen. Och efter att ha spärrat kortet och haft en dygn av fetångest av att ha glömt plånkan i taxin kvällen innan så låg den allra, allra längst ner i väskan! Den bara dök upp från det blå!
Hur skulle det vara att ha förlorat både iPad och plånboken när inte ens halva resan gått?!?!
Mest av allt kände jag att jag fann tillbaka till mig själv igen, jag är inte längre en oansvarig människa, och det var hemskt att vara det i ett dygn!
Ta i trä, peppar och spotta och allt man ska göra för att inte få otur nu då! så köpte tre nya väskor idag för att fira och för att ha pengar och körkort i ett fastare grepp till nästa gång.

Vegas är ju en grym stad såklart, sjuka hotel och spel, nu ska vi ut och klubba lite och dra ut sista energin här innan vi drar till LA imorgon :)

Vegas baby! / Perra

Las Vegas

Viva Las Vegas!

Las Vegas!

Dags att utforska staden !

Coolt ställe!

Snygg tjej!

Cool kille!

Rädd tjej, haha!

Här kommer lite bilder! Ett långt inlägg kommer när vi bytt hostel! :)

Gick och klättrade så långt vi kunde, livin' on The Edge så att säg!

Grand Canyon

Kolla vår coola fåååååård!!!

Lyckan som uppstår när man får sova i en säng

Vi har anlänt till flagstaff efter ex antal timmar på buss. Nu har vi hyrt en bil och tagit oss till Grand Canyon.

Mer uppdatering kommer ikväll!

Puss hej

Lyckan som uppstår när man får sova i en säng

Mer uppdatering kommer ikväll!

Puss hej

God bless america - eller?

Ja, då var det där med att ha lite otur på resan igen. Fast vi ser det såklart inte på det viset, allt måste man ta med en nypa salt och inte brusa upp sig för mycket för (till och med jag har hållit mig i shack i alla lägen, eller? ).

Den 30 timmars resa som vi så mycket fasade för ser ut att bli ca 42 nu istället. Köpte ett sånt där veckopass hos greyhound igår, vilket förövrigt är det ENDA sättet att ta sig runt på i landet om du inte har bil eller flyger. Efter två timmar på bussen ska vi byta, och blir sittandes. Får ingen info om vad som händer förrän en timme efter tänkta avgång. Och då är visst bussen sönder, detta resulterar i väntan i två timmar, sedan lite buss och sedan vänta i nån håla i nästan fem timmar! Redan där är vår resa försenad 6 timmar. Väl framme i Dallas, där vi är nu, får vi vänta ytterligare SEX timmar innan nästa buss!

Så om två timmar så är vi förhoppningsvis på väg på en tolvtimmars-tur till Albuquerque, hehe vilket vi har mycket svårt att uttala. Jag försöker undvika det helt och hållet och verkar som en efterbliven turist när jag pekar på biljetten när någon frågar vart jag ska. Vi trodde man sa albukuku, men man säger typ albucörkey.

Med detta har de ju såklart uppstått en del irritationer, men vi är många som sitter i samma båt så att säg, så vi beklagar oss tillsammans med de andra amerikanerna. Vilka förövrigt är väldigt härliga människor, en blandning av trevliga damer, gangsta kids och andra skojjare. Det blev en liten battle på bussen mellan busschauffören och några i bussen, då de tävlade om vem som kunde ge den spydigaste och "got ya" kommentaren, ett tag började busschauffören sjunga lite, men det uppskattades inte. Så det blev några trevliga timmar då hela bussen skrattade med och alla bredde på sin allra djupaste södern-dialekt, härligt!

Vi har inte riktigt fått nån ursäkt för det hela, utan dem sväljer gärna sin stolthet. Busschauffören menade att det är Gud och Jesus som ser till att vi lever och det var menat att bli så här, och vi ska tacka god lord att vi får åka på bussen nu. God bless Amerika! Skönt att kunna skylla på nån!

Hursomhelst, med det här 7-dagars kortet är det meningen att vi ska kunna använda ända till LA. Så vi ska inom loppet av 6 dagar nu åka buss, se Grand canyon, åka buss, LAS VEGAS!!, åka buss. Vi har räknat ut att vi inte behöver ta in på hotel/hostel på minst tre nätter, och även räknat ut att det kommer bli svårt att få en dusch innan lördag.... 32 grader varmt idag, fräscha är vi redan nu! Får hitta en fontän nånstans och ta ett snabbdopp i!

Har hunnit turistat lite i Dallas, sätt J F Kennedys memorial plaza, vilket är typ det enda man kan se i Dallas. Så då var det gjort!

Känns lite som New Orleans' blir lite bortglömt nu, men enligt mig så var det en fantastiskt mysig stad med massa jazz, livemusik och voodoo.

Nu får det va slut på snacket

God bless you / Perra

Skype

Varberg!!! <3

Café du monde

New orleans mest berömda café. Vi var mer fascinerade över asiaterna som räknar dricksen framför gästerna, äter samtidigt som de serverar o slappar medan de väntar på att vi skulle äta upp!