New Orleans

Tja tja bloggen!

Efter en sjukt lång (23 timmar) , jobbig, trång, kall, förbannat tråkig etc. etc. busstur (med typ fem stopp och bussbyte tre gånger) anlände vi äntligen till jazzens huvudstad, new orleans, klockan nio imorse. Åkte direkt till ett café och åt världens godaste frukost tillsammans med en australiensisk (paddan säger att det inte stavas så, men det gör det väl?!) tjej. Även att jag hatar matbilder, så tog jag faktiskt kort på det o kommer lägga upp bilden sen. Bara för att det var så jävla gott. Såååå, lev med det!

Gick en sväng runt kvarteret o hängde i parken några gator bort. Emilia är återigen helt crazy. Förut har det knäppts tusentals kort på fina(?) hus (fråga mig inte varför) och nu letar hon efter vilda undulater att ta kort på. Hon såg en, o nu vill hon bara se mer. Ja, hon är en crazy girl som hela tiden pratar om hur gärna hon vill vara svart i ett tjejgäng, samtidigt som hon beter sig som en kines med kameran. Jaja, jag får väl leva med det. Nu sitter vi utanför hostlet (som emilia precis tar kort på) o väntar på att vårt rum ska bli ledigt. Hade varit gött att sova lite innan staden ska utforskas.

Jag ber om ursäkt för alla parenteser, men jag tycker om de. O fröken seger, visst är det okej?! ;)

Vill som avslutning göra en liten hälsning till min faddermorsa Ann! Tusentusen tack!! Kan meddela att ett vykort redan är påväg, o att nästa kommer skickas mycket snart! (tar kort på de med min padda så att du litar på mig, om de mot förmodan aldrig kommer fram)

Trevlig Valborg! Puss S


Kommentarer
Postat av: Moster Veronica

Hälsa Emilia att hon får ta det lite lugnt med de stora "soppskålarna" (drinkarna): vilda undulater lever bara i Australien och det är väl inte där ni är???

2012-04-30 @ 20:52:36
Postat av: Seger

Hahaha parenteser är alltid okej och parenteser i en annan parentes är ju det bästa, and u know it!!!!



Puss

2012-05-01 @ 14:53:30
Postat av: Pling

Jaha, vad har Ann mutat med????? Räckte det inte med att vi skickade med pengar??

Sköt om er

Pling & Lien

2012-05-01 @ 17:51:25
Postat av: ann

Ser fram emot vykort!!! Kamraterna går framåt! Ha det!Puss å kram Ann å Anders

2012-05-02 @ 16:42:39
Postat av: Bella

jag känner igen mig ganska bra i beskrivningen på emilia, så jag tycker hon gör helt rätt :D är så avis på er!!!!

2012-05-02 @ 22:15:17
URL: http://1sabelle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0