Dags att röra på sig!

Godmorgon, eller god eftermiddag där hemma! En dag kvar i Miami, imorgon sätter vi oss på en ca 24 timmars buss till New Orleans, som vi har hört mycket gott om av andra resenärer, så ska bli kul!

Jag är ju såklart fortfarande förkrossad över min iPad som blev bestulen i förrgår. Och det kan ju verka klantigt att bli av med den efter två veckor, men har varit så sjukt noga att inte lämna den någonstans, och så går man utanför rummet i typ en kvart och då är den borta! WELL WELL, man får ändå vara glad att man inte blev av med mer och att hälsan är okej :)

Igår gjorde vi en sån där super turistisk grej igen och tog en liten buss och båttur i Miami. Bussturen var kass, för helt ärligt, det som är värt att se i Miami ligger precis vid havet! På båtturen fick ju då se typ tuuuuuusen kändisars hus!!! Simon är ju den kändiskåta av oss, men var fett att se bland annat Madonnas, P Diddys, Ben Afflecks, Frank Sinatras med mååånga fleras hus. Den som har det absolut vackraste huset i världen är Shakira! Om jag ska bygga ett hus en dag för några ihopskrapade millar, så ska det vara ett sånt.

Sedan har vi ju förstås dem fantastiska guiderna på dessa turer, varav han igår var den bästa! Många kriterier som ska uppfyllas, bland annat bra röst och att våga bjuda på sig själv :) haha

Jag har konstaterat en sak här på denna resa, blonda tjejer har inte roligare, svarta har!
Jag har gått runt och blivit avundsjuk på tjejgäng, där då mångfalden oftast är svarta tjejer, som verkar ha så sinnessjukt kul hela tiden! Dem piffar upp sig så fint med massa färgglada kläder och så posar dem framför kameran och tar kort på varandra, och så skrattar dem högt hela tiden. Jag är inte ironisk, I want to be a black girl!

Nu ska jag leta boende i New Orleans, inte riktigt fått det gjort än...

Pussar o kramar / Perra


Kommentarer
Postat av: Veronica

2012-04-28 @ 17:33:43
Postat av: Veronica

Jisses Emilia, vad roligt det är att läsa eran blogg! Här händer det verkligen saker, jämfört med Svenssonlivet här hemma. Verkar som om ni redan lever livet, fortsätt så!

2012-04-28 @ 17:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0