Blir aldrig riktigt som man tänkt sig

Tja, tja bloggen!
Då tänkte jag och simpa sätta igång med att berätta om de konstiga och fantastiska sakerna som vi är med om på vår resa!
OKEJ,
Allting började ju egentligen med att vi två dagar innan avresa får tråkiga besked om att en av våra kära reskamrater istället ligger på sjukhus och det ser inte alls så ljust ut med en USA resa längre, varken för han eller hans fantastiska flickvän :(
Jag och Simon får i paniken då snabbt tänka om och planera om resan. Har vi gjort det? Nej. Vi vet nästan lika lite om vad vi ska göra som vi gjorde för en vecka sen knappt.
Morgonen för avfärd börjar minst sagt i hysteri, mest för min del, Simon håller sig kolugn som vid alla andra tillfällen. MEN inte när vi sedan väl är på första planet mellan gbg och Amsterdam!
Jag har förberett Simon på att jag är lite flygrädd och mår lite dåligt. Simon är lugn. Han är också väldigt lugn innan vi ska gå på, det är ju ändå en kvart kvar till planet ska lyfta, ingen brådska att springa dit för det. Han har ju bara ett kapitell kvar i sin Zlatanbok och bara måste ju ha en ny.
Jag övertygar Simon att det är dags att gå och då hör vi i högtalarna "Simon pettersson och Emilia Persson, Gate 17 a mot Amsterdam".
Jag börjar springa och Simon fattar nada, sen får vi en arg blick om att vi är dem sista dem väntar på...
Flyget är sedan det värsta vi åkt. Litet som en buss. Simon tror inte det ska bli så farligt men håller sig sedan i sätet framför sig för han tror han ska glida bakåt annars. Men andra flyget var lyyyyyx.
Med tanke på att det aldrig blir som man tänkt sig,
När vi efter en lång taxi resa från flygplatsen anländer till den lägenhet vi hyrt, vars hyresvärd vi inte hört nåt från på ett dygn. Och ingen finns på den adressen vi ska bo på, inser vi att vi är lurade.
Som många säger så är Amerikanare SÅ trevliga. Och det är helt sant! Jag hade brutit ihop det kommande dygnet om det inte vore för trevliga människor. Dem vill till och med hjälpa till och prata för mycket!
Vi får hjälp att få ett hotell på natten. Den kommande dagen är en hemsk dag som gör att vi fortfarande inte kan lyfta på armana
.
Kortfattat om vår andra dag:
Vi går genom nästan hela manhattan med vår packning. Fruktansvärt men vi njuter ändå av att gå på ner yorks gator
Bästa:
1.vi får sova hos Sara, vän till Stina. Vilken räddning!
2. Vi köper ipads i världens största Apple-butik. Nya 3an yeeeeaaa!
3. Simon blir pålurad två singelskivor av två gangsta hiphop-killar, betalade 20 dollar, dem försökte ju ändå få ihop pengar till en kommande video...
Nu orkar jag inte skriva mer. Igår gjorde vi klassiska saker som att åka turistbuss och var uppe i empire state building och shoppade. Det var kul. Och vi har det gött!
Puss o kram
/Emilia o Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0